Maysa ve Bulut: Işık Deneyi

Maysa ve Bulut Hikayeleri

Maysa ve Bulut: Işık Deneyi, Yağmurlu bir gün ve çocuklar araba ile obaya dönmekte niye durduk obaya geldik çocuklar yarın görüşürüz. Çocuklar ise güle güle öğretmenim Kiraz kardeşini çok özlemiştir. Kiraz arabadan çok korkmuştur. Öyle ki okul da bile kalmayı kabul etmiştir. Bulut ise arabadan inmeyecek elinden gelse içinde kalacak çocuklar deney yapmışlar. Yaman dede ise ne deneyi çocuklar gelin bakalım. Kışın neden koyu kıyafet giyinilir bilir misiniz? Devran emmi dayanamaz ve ben biliyorum diye yüksek sesle soğuktan korunmak için diye cevap verir. Dede bize bir mum lazım tamam ben bulurum size çocuklar. Öğretmenimiz bize para koyun demişti Perçem teyzesi ise ha para olmuş ha pul ne fark eder. Çınar mumu yakarlar ve kağıda yapıştırırlar kimin ki en çok kağıt üzerinde kalır ise o kazanacaktır. Kazanan Bulut olmuştur. Bulut ben kazandım ben kazandım diye sevinmektedir. Neden düştüğünü sonra anlayacağız. Gülseri ben buldum diye bağırır mum yani Güneş açık renk olunca ısıyı tutmuyor yani yazın açık renk giymeliyiz. Dede güneş yok renkler benim kağıdımdan yayılmıyor boş ver bizim güneşimiz burada yani mum der.

Renkler bir gökkuşağı Maysa'nın dediği gibi çocuklar. GÖKKUŞAĞI NASIL ÇIKIYOR? Güneş var ise der. Çınar ışığın su ile kırılması sonucu ışıklar yayılıyor. Sıra benim deneyim de der. Bora elleri ile çadırın için deki gölgeyi kullanarak çocuklara sorar bu yaptığım neye benzer söyleyin bakalım? Biri köpek der, diğeri kuzu bu nedir? Kurt bunu nasıl yaptım acaba der. Bora bütün çocuklar güler. Güneş Ana bu akşam yemeğimizi hep beraber yiyelim der. Yaman Dede senin bulgur pilavını çok özledim yapar mısın? Yaparım ben hazırlayınca size haber veririm der, hadi bakalım. Kuzey bu sefer onu bulacağız ben eminim. Ozan, Bora'nın babası çünkü halk Ozanıdır. Niye bizi görmezden gelsin Maysa haylaz güneş az önce neredeydin? Maysa koşar kuş havada uçar Maysa gözü ile izlemekte olduğu kuşu kaybetti Bulut'a kuş kayboldu onu fener kaybetti ben görünmezliği buldum. Bulut, Çınar Maysa'yı görüyor musun? hayır hiç göremiyorum ya sen.

Benzer Birkaç Maysa ve Bulut Hikayesi Daha!

Bu hikayeyi beğendiyseniz, neden Maysa ve Bulut koleksiyonumuzdaki diğer eğlenceli hikayelerden birini daha okumuyorsunuz: