Maysa ve Bulut: Cevizin Kabuğu

Maysa ve Bulut

Bulut üzgün bir halde oturuyordur bir taşın tepesin de. Arkadaşları gelir ve haydi Bulut gidelim nereye diye sorar keklik avlamaya der Ha der.

Bulut ben gelmeyeceğim ayağım ağrıyor arkadaşları yinede gel yürüyünce açılır deseler de Bulut bunu kabul etmez ve gelmeyeceğim diye söyler. Arkadaşları keklik avına Bulut'suz giderler. Maysa horozuyla oynamak için gelmiştir. Horoz öter ve Maysa horoza öyle değil bu şekilde öteceksin der kua kaku kua aynı keklik gibi ben de seni yakalayacağım der. Bulut'un geldiğini görür ve çok üzgündür, Maysa'yı da keklik avına götürmemişlerdir.

Bulut'a beraber gidelim mi keklik avına der. Bulut kabul etmez hayır hayır diye cevap verir gitmeyeceğim ben der. Kırlara uzanırlar Maysa Bulut'a hava çok güzel güneşte ne kadar güzel ışıklarını yayıyor, kışın da çok güzel öf Bulut ne hı hı deyip duruyorsun çok sıkıldım sürünün başında beklemek istemiyorum, babama daha çok yardımcı olmak istiyorum. Tamam buldum ağaç ne ağacı. Bulut haydi koş benle ne yapacağımı biliyorum ikisi birden koşmaya başlarlar. Maysa ile Bulut koşarlarken annesiyle karşılaşırlar nereye gidiyorsunuz annesi köme için ceviz toplamaya. Maysa bu da ne der. Derman amcası o bir sincap diye cevap verir. Dede ellerine ne oldu ceviz toplarken ceviz kabuğunun boyası çıktı ellerimi böyle boyadı der. O zaman bunları ninem için saklamalısın o kullanacaktır. Çınar ise seher teyze dikkatli kırar mısın lütfen dağılmasın. Bulut nerede işi varmış gene ne planlıyor bilmiyoruz, bakalım ne yapacak. Bulut karakaçanın sırtına çalıları yüklemiştir, eşek ise Aİ Aİ diyerek yere yığılır Bulut ise bağırmaya başlar. Eşek eşek koşun dedesi babası gelirler.

Bulut çok korkmuştur,dedesi şöyle otur hele oğlum biraz nefeslen dese de Bulut oturmaz. Eşek yaralandı galiba babası sen sürünün başında değil miydin, ninesi çocuğun üstüne varmayın zaten korkmuştur der. Eşekle senin ne işin olur sen sürüye bakmalıydın ama baba sana yardım etmek istemiştim. Bulut oradan yürüyerek ayrılır. Maysa ise kırlara uzanmıştır ve deniz altının hayalini kurar. Balıklar deniz yıldızı görür, kendi ise bir kayıkta yüzmektedir. Ellerim tombik tombik der ve suya sokar. Sincap ta yanındadır, sincapın ellerini de yıkamak ister kayığın içindeki kapağı kaldırır ve su kayığa dolmaktadır. Gök yüzüne baktığın da Bulut'u görür, beni kurtar diye bağırır. Bulut halatı uzatır ve Maysa ile sincap halata sarılır ve kurtulur birde uyanır ki rüyadır. Dedesi, ninesi, babası Bulutu aramaktadır, Bulut Bulut diye seslenirler.

Benzer Birkaç Maysa ve Bulut Hikayesi Daha!

Bu hikayeyi beğendiyseniz, neden Maysa ve Bulut koleksiyonumuzdaki diğer eğlenceli hikayelerden birini daha okumuyorsunuz: